Slovenská verzia Jak zvládnout vše, co je potřeba k zahájení podnikání v importu. E-book zdarma.

| iFotoVideo | PhotoExtract | Fotopátračka | Zoner Press | FotoRoman | E-umění | WWG | dpreview | VHS na DVD |

Reportáž z výstavy fotografií Petra Šulce v Náchodě

16. 7. 2008, vložil: | 0 komentářů |
rubrika: Výstavy fotografií

V pátek 11. července byla slavnostní vernisáži zahájena již 13 výstava fotografií v náchodské galerii PEKO, tentokráte se jedná o výstavu fotografa Petra Šulce.

Po hudebním úvodu Jany Korbelové z Červeného Kostelce se úvodního slova ujal Roman Unger, který mimo jiné řekl: „To že se zde můžeme dnes opět sejít na výstavě již po třinácté, je především zásluha vystavujícího Petra Šulce, který dokázal ve funkci předsedy ze skomírajícího fotoklubu svou pílí a trpělivostí „vydupat“ fungující občanské sdružení Fotoklub Náchod. Pod jeho vedením se podařilo za čtyři roky uspořádat ke čtyřiceti výstavám, nejen pro členy klubu, v Náchodě se mělo možnost představit pět výtvarníků z Polska a jedna fotografka z Itálie…“

„Ale Petr je především fotograf a jeho výstava je toho důkazem, vzhledem k menším prostorám jsou zde k vidění ukázky z několika cyklů, na kterých nepřetržitě pracuje, na druhou stranu je zde možnost posedět u kávy a věnovat vystaveným obrazům daleko větší pozornost a tím se do nich lépe vcítit.“

K výstavě je vydán i katalog v jehož záhlaví autor zmiňuje i člověka který ho pro fotografii získal a jemuž Petr výstavu věnoval, je to jeho bývalý učitel z Vyšší odborné školy stavební v Náchodě ing. Josef Zima. Petr Šulc také krátce po vstupu do Fotoklubu Náchod (leden 2000), absolvuje Hradeckou fotografickou konzervatoř pod vedením prof. L. Barana a fotografa J.Ptáčka, kde se mimo jiné podrobně seznámil s černobílým procesem ve fotografii, k dokonalému zvládnutí tohoto odvětví mu pomáhal i zkušený fotograf a kolega z fotoklubu Jiří Klíma.

V černobílém tónu se nese i jeho součastná výstava. Ze strany autora je to ta nejlepší volba, protože černobílý obraz v jeho případě umocňuje atmosféru jeho fotografií.

I když Petr přímo nevyhledává slávu ani netouží po enormním množství výstav, ony si pomalu nacházejí jeho. Například jeden z vystavených cyklů nese název „Bez kamery“ a to podle tématu sedmého ročníku Labiryntu v roce 2005, každoročně pořádaného v Polském Klodzku, kde byly i Petrovi fotografie vybrány do výstavní kolekce a následně vystaveny a o rok později znovu vystaveny v repríze v Novém Městě nad Metují.

„Pořadatel Labiryntu prof. Jerzy Olek přizval Petra letos k další spolupráci na projektu „Nekonečnost Iluze“ a já již dnes můžu prozradit že i tentokráte Petrovi fotografie prošly úspěšně výběrem a budou zařazeny do výstavní kolekce po boku fotografů z Polska, Japonska, Německa a dalších zemí a k vidění budou již 8. srpna v Novém Městě nad Metují. A my je můžeme zde vidět v jakési předpremiéře.“

„V dalším cyklu nám Petr předvádí překvapivý pohled na panelákovou výstavbu, forma jakou zde zvolil je originální a je spodivem že tak dokonale vystihuje něco, co sám na sobě neprožil, protože vyrůstal daleko od panelákových sídlišť.“

Svoji osobitou výpověď nepostrádá ani cyklus „Noční ulice“.

„Nepřehlédnutelným cyklem na této výstavě je „ Broumovsko“, to jak Petr uchopil téma barokního odkazu v této často bohem zapomenuté krajině, je ojedinělé a já jsem se s podobným pojetím ještě nesetkal, od dokonalých kompozičních záběrů kostela v plenéru, tak především dokonale vystiženým odrazem kostela v náhrobních deskách, nebo kostel zrcadlící se ve skle jiného okna. A nakonec naprosto dokonalým snímkem vstupu do interiéru kostela, s nezbytným ztišením, nutným pro úplné pohlcení spiritualitou tohoto místa.“

„Pro někoho můžou být Petrovy fotografie složité svým obsahem a někdo možná bude postrádat onu barevnou „krásu“ nám všem známých nástěnných kalendářů, já jsem naopak rád že se oprostil od těchto často plytkých kopií skutečnosti a ukazuje tak že fotografie není odsouzena pouze k ofocování skutečnosti, ale naopak, že ve správných rukou dokáže být nástrojem k vyjádření vnitřních pocitů, tedy něčeho, co často ani nedokážeme slovy popsat.“

Výstava bezesporu patří k tomu nejlepšímu, co lze v letošním létě v Náchodě zhlédnout.

Roman Unger, Fotoklub Náchod